Problematika vožnje v naravnem okolju
Problematika vožnje v naravnem okolju
Pobuda v zvezi s problematiko voženj v naravnem okolju in neustreznimi sankcijami
Ali ATV klubi sodelujejo pri pripravi novega zakona in zakaj ne?
Offroadarji se nekaj organizirajo
Ali ATV klubi sodelujejo pri pripravi novega zakona in zakaj ne?
Offroadarji se nekaj organizirajo
Saj zato gre. Komisija za gorsko kolesarsvo pri planinski zvezi bo v seznam planinskih poti zapisala, katere so dovoljene za kolesarje. Zaenkrat se zavlačuje zaradi sofinanciranja države vendar se zakon za kolesarje verjetno bo spremenil. Takrat je za pričakovati mnogo hujše kazni za kršitelje. Sedaj obstaja možnost, da bi ATV-jaši sodelovali pri pripravi zakona. Mogoče se lahko doseže, da bi bile vsaj vlake dovoljene.XXXL napisal/-a:Dokler se ''uradno'' niti s kolesom ne smem peljati po gozdu za mojo hišo, se mi za ostala prevozna sredstav lahko kratko malo po domače j***.
Jure, hvala za pripravljenost.Jure napisal/-a:HHV - lepo te prosim, povej nam, kaj želiš doseči. Povej nam kako lahko pomagaš?? Konkretno. Kje se lahko ujamemo?? Na katerem področju lahko skupaj ukrepamo??
Sprejemam tvojo pomoč!
...
Lahko pa že ugotovim, da so moje objave poleg nekaj žolčnih odzivov sprožile tudi pravo razmišljanje.
- V klubskem delu se pripravljajo na sprejetje kodeksa.
- V tej temi se je začelo informirati o aktualnih dogajanjih v državnem svetu na področju uporabe vozil v naravnem okolju.
- Pozvalo se je k asociaciji klubov.
Odlično. Včasih je pač potrebno malo razburkati, pa gre.
Ker veste, da sem lovec, ste me v tej maniri tudi napadli in v meni vidite predstavnika lovcev. To je pa napaka.
Lovska zveza Slovenije je po informacijah, ki sem jih pridobil tudi že pristopila v krog organizacij, ki se bo pogajala o teh spremembah zakonom oz. uredb. Kakšna bodo njena stališča, ne vem in tudi ne morem vplivati na to. Zato tudi ne morem reči ali bodo razumevajoča in pripravljena za kompromise ali pa bod le trdo nasprotovali. Glede na razumnost samega vodstva bi pričakoval razumne kompromise, a bo najbrž odvisbo od delovne skupine, ki bo določena za ta pogajanja.
Je pa neko izpodbitno dejstvo. Nekaterim od vas sem že preko zasebnih sporočil namignil, da ni najmanjših možnosti za uspeh, če se poprej ne boste(bomo) ustrezno organizirali. In edina oblika organizacije, ki ima možnosti za pogajanja na nivoju državnih organov je zveza. Zveza ATV klubov. To je nujno potrebno ustanoviti če želite biti sogovorniki, sicer vas ne bodo nič kaj resno jemali. Oziroma bi bilo to veliko presenečenje.
Zato, da vas bodo, ko boste že sogovorniki, tudi resno jemali, pa je potrebno imeti izdelana jasna in sprejemljiva stališča. In seveda primeren nastop.
S tem ne mmislim, da je treba že v osnovi popustiti. Seveda se gre na vsa pogajanja z nekoliko previsokimi zahtevami. In to vožnja po vlakah že kar je. No, pa to je že konkretna zadeva, o kateri lahko posebej debatiramo.
Skratka, na nivoju zveze usklajene zahteve in enoten nastop.
To je temelj, brez katerega dvomim v kakršenkoli uspeh.
Jure, glede moje pomoči. Edino kar lahko ponudim, je razmišljanje s strani lovca, nekoga, ki pozna razmere med lovci posamezniki in tudi v lovski organizaciji in z druge strani kot nekdo, ki uživa v vožnjah po gozdovih, kar vam pa ni potrebno posebej predstavljati. O tem sem se pripravljen pogovarjati, najbolje bi bilo kdaj, oz. čimprej tudi v živo. Verjetno bi se skupaj domislili česa novega ali pa vsaj potrdili dosedanja razmišljanja. Tisto pivo poleg pa tudi ne more škoditi, tako kot kakšna informacija ne.
V kakršnekoli klube in posledično zveze se ne nameravam včlanjevati. To mi ne leži in težko prenašam kakršnekoli avtoritete. Sem bolj Lone Wolf varianta s travmatičnimi izkušnjami z lenobami in ziheraši v društvih.
- Pero
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 1328
- Pridružen: 24 Okt 2007, 22:11
- Kraj: Zgornja Kungota
- Kontakt:
Vsekakor je pri nas edina pot lobiranje, politika je še premalo zrela, da bi se ozirala na vse , ki bi jih ta problematika zadevala(tudi tiste, ki so šibki člen pri odločanju). Močno pa pogrešam pobude oziroma akcije prodajalcev ATV-jev. Imam občutek(ki me verjetno ne vara), da se pri večini skrb za kupca zaključi pri blagajni...
Prodajalci so namreč tisti, ki z argumenti kapitala(konec koncev več prodanih ATV-jev pomeni tudi večji pritok denarja v državno blagajno, potem je tu tudi gorivo in servisi) lahko dodajo svoj piskrček k tehtnici, kaj je pametno za vse strani. Torej, klubi naj malce pritisnejo na tiste, ki za nami služijo. Če se bo šlo v restrikcijo, bo namreč tudi njihov zaslužek padel in imajo zaradi tega močan interes pametno urediti zadeve.

Prodajalci so namreč tisti, ki z argumenti kapitala(konec koncev več prodanih ATV-jev pomeni tudi večji pritok denarja v državno blagajno, potem je tu tudi gorivo in servisi) lahko dodajo svoj piskrček k tehtnici, kaj je pametno za vse strani. Torej, klubi naj malce pritisnejo na tiste, ki za nami služijo. Če se bo šlo v restrikcijo, bo namreč tudi njihov zaslužek padel in imajo zaradi tega močan interes pametno urediti zadeve.
Pero, tvoja objava je žebljica na glavico.
V tej smeri bi se bilo nujno pogovarjati.
Lobiranje in informiranje javnosti. Trgovci imajo tu svojo vlogo in nedvomno interes. Za te imam svoj predlog, ki ga bom podal v osebnih kontaktih.
Kako se bo obrnilo, je pa odvisno od dejanskega interesa vseh vpletenih.
Se pa da, če se hoče.
LP

V tej smeri bi se bilo nujno pogovarjati.
Lobiranje in informiranje javnosti. Trgovci imajo tu svojo vlogo in nedvomno interes. Za te imam svoj predlog, ki ga bom podal v osebnih kontaktih.
Kako se bo obrnilo, je pa odvisno od dejanskega interesa vseh vpletenih.
Se pa da, če se hoče.
LP
- spicek
- Ižanc
- Reactions:
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 02 Jul 2008, 08:50
- Kraj: Nekje pod Krimom
- Kontakt:
Pero napisal/-a:Močno pa pogrešam pobude oziroma akcije prodajalcev ATV-jev. Imam občutek(ki me verjetno ne vara), da se pri večini skrb za kupca zaključi pri blagajni...![]()
Prodajalci so namreč tisti, ki z argumenti kapitala(konec koncev več prodanih ATV-jev pomeni tudi večji pritok denarja v državno blagajno, potem je tu tudi gorivo in servisi) lahko dodajo svoj piskrček k tehtnici, kaj je pametno za vse strani.

Pri štirikolesnikih bi pa prav tako morali klubi in mogoče zveza (če bo ustanovljena), pritiskati na državo, da naredi odlok o gradnji poligonov (mogoče bi se bilo smiselno povezati z off road klubi in skupaj nastopiti), sami prodajalci pa so vsekakor dobrodošli zraven pri sami izvedbi teh pritiskov. Če bo prodajalec zraven bo pa dobil ˝+˝ v klubu in ga bo sam klub lahko priporočil za nabavo novih 4kolesnikov. Za AMZS center varne vožnje na Vranskem, niso prodajalci pritiskali na državo ampak avtoklubi in AMZS in tako so tudi uspeli.
Speed is passion, but must be under control 


Zadnjič spremenil jaka, dne 16 Mar 2010, 19:03, skupaj popravljeno 1 krat.
=============================
http://vimeo.com/45896071
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=5655
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=4902
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=3964
+++++++++++++++++++++++++
http://vimeo.com/45896071
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=5655
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=4902
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=3964
+++++++++++++++++++++++++
Še kako jih zaskrbi, če bi se ukinila smučišča. Komu bodo potem prodajali? Isto velja za ATV-je.spicek napisal/-a:...
, prodajalec smuči ti tudi proda smuči in ga ne skrbi kje boš ti smučal in
...
Poglej, pogovarjamo se o resnih rečeh. Nekaj kar tako na pamet govoriti ni v pomoč.spicek napisal/-a:...
... Za AMZS center varne vožnje na Vranskem, niso prodajalci pritiskali na državo ampak avtoklubi in AMZS in tako so tudi uspeli.

Država ni imela pri Vranskem nič! Razen da so se na koncu prislinili zraven in se je Mate repenčil na otvoritvi. Celotno investicijo, vredno nekaj več kot 11 milijonov evrov, je na svoja pleča prevzel AMZS!
Če svoja pričakovanja ob združevanju ATV klubov ožite na to, da vam bo nekdo delal poligone, lahko kar takoj nehate! To se ne bo zgodilo. Tu so v špilu le zainteresirane strani v lokalnem okolju.
Misliš, da vsaj tisti mali ne bi našli v tem svoje niše? Za majhno pripravljenost sodelovati bi pridobili večjo razpoznavnost, reklamo, večjo prodajo... Jaz pa mislim, da bi se tu dalo kaj narediti.jaka napisal/-a:...
In če primerjaš vlogo in interes SLO trgovcev, nam je lahko povsem jasno, da se strvar zakluči (kot je dejal Pero), pri blagajni.
Kaj čmo, balkanci pač znamo "zajebati" !
Ok, stvar debate in volje.

Zadnjič spremenil jaka, dne 16 Mar 2010, 19:03, skupaj popravljeno 1 krat.
=============================
http://vimeo.com/45896071
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=5655
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=4902
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=3964
+++++++++++++++++++++++++
http://vimeo.com/45896071
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=5655
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=4902
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=3964
+++++++++++++++++++++++++
- spicek
- Ižanc
- Reactions:
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 02 Jul 2008, 08:50
- Kraj: Nekje pod Krimom
- Kontakt:
Sej ne pravim, da nam bo država gradila poligone, če so bodo klubi združili oz. skupaj nastopali kot neka organizirana organizacija (saj tudi lovska družina v katero si včlanjen ne vpliva na državo, ampak lovska zveza se bori za vse družine), bi lažje prišli do dovoljenja za izdelavo poligonov pa čeprav iz lastnih sredstev oz. sponzorjev. Mogoče se pa bo tudi pri odprtju teh poligonov prišla slinit kakšna KresalkaHHV napisal/-a:Še kako jih zaskrbi, če bi se ukinila smučišča. Komu bodo potem prodajali? Isto velja za ATV-je.spicek napisal/-a:...
, prodajalec smuči ti tudi proda smuči in ga ne skrbi kje boš ti smučal in
...
Poglej, pogovarjamo se o resnih rečeh. Nekaj kar tako na pamet govoriti ni v pomoč.spicek napisal/-a:...
... Za AMZS center varne vožnje na Vranskem, niso prodajalci pritiskali na državo ampak avtoklubi in AMZS in tako so tudi uspeli.![]()
Država ni imela pri Vranskem nič! Razen da so se na koncu prislinili zraven in se je Mate repenčil na otvoritvi. Celotno investicijo, vredno nekaj več kot 11 milijonov evrov, je na svoja pleča prevzel AMZS!
Če svoja pričakovanja ob združevanju ATV klubov ožite na to, da vam bo nekdo delal poligone, lahko kar takoj nehate! To se ne bo zgodilo. Tu so v špilu le zainteresirane strani v lokalnem okolju.

Speed is passion, but must be under control 


Zadnjič spremenil jaka, dne 16 Mar 2010, 19:04, skupaj popravljeno 1 krat.
=============================
http://vimeo.com/45896071
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=5655
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=4902
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=3964
+++++++++++++++++++++++++
http://vimeo.com/45896071
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=5655
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=4902
http://www.stirikolesniki.si/viewtopic.php?f=5&t=3964
+++++++++++++++++++++++++
- Pero
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 1328
- Pridružen: 24 Okt 2007, 22:11
- Kraj: Zgornja Kungota
- Kontakt:
Klubi bi morali delati na določitvi gozdnih in drugih nekategoriziranih cest, kjer bi bila vožnja dovoljena in pa seveda območij, kjer ATV-ji ne bi povzročali škodljivih posledic. Ti dve zadnji besedi sta v bistvu srž spora; trdim, da z ATV-ji na redkokaterem terenu lahko povzročiš trajno poškodbo, kar ne velja za nekatere druge dejavnosti v naravi, ki so kao legalne (rajše ne bi zdaj našteval vseh, ker bi spet kdo skočil v luft). Problem je seveda v tem, da nas je malo in zato se politikom je...e za naše glasove, stopili bodo na stran bolj številčnih in predvsem tistih, ki jim bodo napolnili žepe.
Moje mnenje je, da bo večja restrikcija samo poslabšala položaj. Tole pa je pobuda državnega svetnika Klemenc Marijana:
Marijan Klemenc
Državni svetnik
Ljubljana, 20. junij 2008
Gospod
mag. Blaž Kavčič
Predsednik Državnega sveta
ZADEVA: POBUDA V ZVEZI S PROBLEMATIKO VOŽENJ V NARAVNEM OKOLJU IN
NEUSTREZNE SANKCIJE
Problematiko v osnovi ureja Uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju s spremembami (Ur. listi 16 in 28/95 ter 35/2001), nekaj določb pa je tudi v nekaterih drugih predpisih.
NEKAJ POVZETKOV UREDBE:
o Nadzor nad izvajanjem uredbe izvajajo inšpektorji za varstvo okolja in policija. Na gozdnih in kmetijskih površinah tudi inšpektorji za gozdove in kmetijstvo.
Temeljni namen uredbe je preprečiti škodljive posledice vedno pogostejših voženj v naravnem okolju (vožnja po brezpotjih, stezah, pešpoteh). Vsebina uredbe je naperjena zoper vožnjo izven površin, ki so v osnovi namenjene motornemu in drugemu prometu.
o v naravnem okolju je prepovedano:
- voziti,
- ustavljati,
- parkirati,
- organizirati vožnje
z motornimi vozili, kolesi s pomožnim motorjem in drugimi prevoznimi sredstvi, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca….
o naravno okolje so vsa območja:
- zunaj ureditvenih območij mest, vasi in drugih naselij,
- zunaj infrastrukturnih objektov republiškega ali lokalnega pomena,
- zunaj rudarskih operacij med izvajanjem rudarskih del,
- zunaj nekategoriziranih cest ter drugih prometnih površin, ki so namenjene za vožnjo, ustavljanje in parkiranje v skladu s predpisi o cestah.
Uredba torej dopušča vsako normalno uporabo vozil na motorni pogon in koles po vsem cestnem omrežju, pri čemer vanj kot najožji element sodijo še kolovozne poti ob jasni predpostavki, da to seveda ni prepovedano po drugih prepisih. Vožnjo po takih površinah ureja Zakon o varnosti cestnega prometa.
V nasprotju z uredbo tudi ni vožnja z vozili na motorni pogon:
- v naseljih,
- na območju t.i. rudarskih del, rudarskih dnevnih kopov, kamnolomov, ipd.,
- po trasah elektro in plinskih daljnovodov.
Za vožnjo v gozdovih in gozdnem prostoru velja posebna ureditev:
- v gozdu je dopustna vožnja izključno po gozdnih cestah (izven gozdnih cest, tudi po gozdnih vlakah in poteh je vožnja prepovedana). Ne glede na določbe 1. odstavka 40. člena Zakona o gozdovih sta ježa in vožnja s kolesom brez motorja dovoljeni na označenih gozdnih vlakah in drugih označenih poteh na območjih v prostorskem delu območnega načrta).
o 2. člen uredbe ureja ustavljanje in parkiranje vozil na motorni pogon in koles ob cestah vendar največ pet metrov izven vozišča. Pri tem je pomembno, da voznik temu ne nasprotuje.
o 3. člen uredbe ureja izjemne vožnje za katere uredba ne velja. To pomeni, da navedeni upravičenci lahko vozijo tudi v naravnem okolju.
- službene vožnje (opravljanje lovske, ribiške, čuvajske, naravovarstvene, zdravstvene, reševalne… službe)
- gospodarjenje z gozdovi
- kmetijska dela
- geodetska dela
- urejanje vodotokov
- vzdrževanje infrastrukturnih objektov
- pomoč pri reševanju
- priprava in vzdrževanje vseh vrst smučarskih prog.
o 4.člen uredbe določa strožje določilo, ki vnaša posebne omejitve za določene vrste voženj v zavarovanih območjih.
- prepoveduje organiziranje voženj z vozili na motorni pogon ali njihovo uporabo za testne, kros, športne, tekmovalne in reklamne vožnje na gozdnih in makadamskih cestah v gozdnem prostoru….
To pomeni, da je v takih območjih dopusten normalen promet, če to ni drugače urejeno z drugimi predpisi, prepovedane pa so njegove pojavne oblike, ki predstavljajo športno – tekmovalno vožnjo. Tako je na cestah v takih območjih možen pregon vsakega organiziranja športno tekmovalnih voženj t.i. »kros specialk«.
V Uradnem listu RS številka 35/2001 je objavljena uredba o spremembi uredbe o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju, ki je začela veljati dne 12.05.2001.
Uredba spreminja besedilo 1. odstavka 1. člena tako, da izraz "vozila na motorni pogon" v nadaljnjem besedilu pomeni motorna vozila, kolesa z pomožnim motorjem in druga prevozna sredstva, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, z močjo lastnega motorja in niso namenjena izključno vožnji po cesti. Sprememba uredbe je odpravila dvom o tolmačenju pojma vozila na motorni pogon.
o globe:
Člen Odstavek Točka Globa Opis kršitve
6 1 1 2.086,46 Pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki organizira vožnje v naravnem okolju.
6 1 2 2.086,46 Pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki organizira kros vožnje po gozdnih ali makadamskih cestah v gozdu.
6 2 208,65 Odgovorna oseba ali fizična oseba, ki stori prekršek po zgoraj navedenih točkah.
7 1 1 40 Fizična oseba, ki vozi, ustavlja ali parkira kolo v naravnem okolju.
7 1 2 40 Fizična oseba, ki parkira kolesa izven vozišča v naravnem okolju.
7 2 1 41,73 Fizična oseba, ki vozi ustavlja ali parkira motorno vozilo v naravnem okolju.
7 2 2 41,73 Fizična oseba, ki parkira motorna vozila izven vozišča v naravnem okolju.
7 2 3 41,73 Fizična oseba, ki organizira kros vožnje po gozdnih ali makadamskih cestah v gozdu.
PROBLEMI PRI NADZORU IN NEKAJ PREDLOGOV ( pobude za spremembo zakonodaje ):
- nizka globa za fizične osebe: 41, 73 EUROV + polovička – nima ne specialne (zoper kršitelja) in ne generalne (vpliv na druge) prevencije in je skoraj enako visoka za kolesarje, kot voznike motornih vozil – potrebno bi bilo bistveno povečanje globe za voznike motornih vozil;
- potrebno bi bilo določiti območja, kjer je vožnja dovoljena pod določenimi pogoji in območja, kjer je to strogo prepovedano;
- potrebna bi bilo predpisati registracijo oz. evidentiranje motorni vozil tudi za vožnjo v naravi (problem pri registriranih v cestnem prometu je tudi velikost registrske tablice – oznake so zelo slabo vidne, kar pri voznikih povzroča občutek »anonimnosti« in s tem prepričanje, da ne bodo kaznovani) in ostale pogoje (npr. taksa za obremenjevanje okolja, posedovanje ustreznega dovoljenja za vožnjo motornega vozila…);
- potrebno bi bilo določiti pravila vožnje na območjih, kjer bi bila vožnja dovoljena (npr. časovne omejitve, prepoved ogrožanja drugih oz. objestnih voženj…);
- potrebno bi bilo predpisati tudi obvezen zaseg in možnost odvzema motornih vozil v nekaterih primerih (npr. neregistrirana vozila, povratništvo…);
- potrebno bi bilo predpisati tudi sankcije za neupoštevanje znakov oz. odredb nadzornikov idr.
S spoštovanjem!
Državni svetnik
Marijan Klemenc, l.r.
Moje mnenje je, da bo večja restrikcija samo poslabšala položaj. Tole pa je pobuda državnega svetnika Klemenc Marijana:
Marijan Klemenc
Državni svetnik
Ljubljana, 20. junij 2008
Gospod
mag. Blaž Kavčič
Predsednik Državnega sveta
ZADEVA: POBUDA V ZVEZI S PROBLEMATIKO VOŽENJ V NARAVNEM OKOLJU IN
NEUSTREZNE SANKCIJE
Problematiko v osnovi ureja Uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju s spremembami (Ur. listi 16 in 28/95 ter 35/2001), nekaj določb pa je tudi v nekaterih drugih predpisih.
NEKAJ POVZETKOV UREDBE:
o Nadzor nad izvajanjem uredbe izvajajo inšpektorji za varstvo okolja in policija. Na gozdnih in kmetijskih površinah tudi inšpektorji za gozdove in kmetijstvo.
Temeljni namen uredbe je preprečiti škodljive posledice vedno pogostejših voženj v naravnem okolju (vožnja po brezpotjih, stezah, pešpoteh). Vsebina uredbe je naperjena zoper vožnjo izven površin, ki so v osnovi namenjene motornemu in drugemu prometu.
o v naravnem okolju je prepovedano:
- voziti,
- ustavljati,
- parkirati,
- organizirati vožnje
z motornimi vozili, kolesi s pomožnim motorjem in drugimi prevoznimi sredstvi, ki omogočajo gibanje hitrejše od hoje pešca….
o naravno okolje so vsa območja:
- zunaj ureditvenih območij mest, vasi in drugih naselij,
- zunaj infrastrukturnih objektov republiškega ali lokalnega pomena,
- zunaj rudarskih operacij med izvajanjem rudarskih del,
- zunaj nekategoriziranih cest ter drugih prometnih površin, ki so namenjene za vožnjo, ustavljanje in parkiranje v skladu s predpisi o cestah.
Uredba torej dopušča vsako normalno uporabo vozil na motorni pogon in koles po vsem cestnem omrežju, pri čemer vanj kot najožji element sodijo še kolovozne poti ob jasni predpostavki, da to seveda ni prepovedano po drugih prepisih. Vožnjo po takih površinah ureja Zakon o varnosti cestnega prometa.
V nasprotju z uredbo tudi ni vožnja z vozili na motorni pogon:
- v naseljih,
- na območju t.i. rudarskih del, rudarskih dnevnih kopov, kamnolomov, ipd.,
- po trasah elektro in plinskih daljnovodov.
Za vožnjo v gozdovih in gozdnem prostoru velja posebna ureditev:
- v gozdu je dopustna vožnja izključno po gozdnih cestah (izven gozdnih cest, tudi po gozdnih vlakah in poteh je vožnja prepovedana). Ne glede na določbe 1. odstavka 40. člena Zakona o gozdovih sta ježa in vožnja s kolesom brez motorja dovoljeni na označenih gozdnih vlakah in drugih označenih poteh na območjih v prostorskem delu območnega načrta).
o 2. člen uredbe ureja ustavljanje in parkiranje vozil na motorni pogon in koles ob cestah vendar največ pet metrov izven vozišča. Pri tem je pomembno, da voznik temu ne nasprotuje.
o 3. člen uredbe ureja izjemne vožnje za katere uredba ne velja. To pomeni, da navedeni upravičenci lahko vozijo tudi v naravnem okolju.
- službene vožnje (opravljanje lovske, ribiške, čuvajske, naravovarstvene, zdravstvene, reševalne… službe)
- gospodarjenje z gozdovi
- kmetijska dela
- geodetska dela
- urejanje vodotokov
- vzdrževanje infrastrukturnih objektov
- pomoč pri reševanju
- priprava in vzdrževanje vseh vrst smučarskih prog.
o 4.člen uredbe določa strožje določilo, ki vnaša posebne omejitve za določene vrste voženj v zavarovanih območjih.
- prepoveduje organiziranje voženj z vozili na motorni pogon ali njihovo uporabo za testne, kros, športne, tekmovalne in reklamne vožnje na gozdnih in makadamskih cestah v gozdnem prostoru….
To pomeni, da je v takih območjih dopusten normalen promet, če to ni drugače urejeno z drugimi predpisi, prepovedane pa so njegove pojavne oblike, ki predstavljajo športno – tekmovalno vožnjo. Tako je na cestah v takih območjih možen pregon vsakega organiziranja športno tekmovalnih voženj t.i. »kros specialk«.
V Uradnem listu RS številka 35/2001 je objavljena uredba o spremembi uredbe o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju, ki je začela veljati dne 12.05.2001.
Uredba spreminja besedilo 1. odstavka 1. člena tako, da izraz "vozila na motorni pogon" v nadaljnjem besedilu pomeni motorna vozila, kolesa z pomožnim motorjem in druga prevozna sredstva, ki omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca, z močjo lastnega motorja in niso namenjena izključno vožnji po cesti. Sprememba uredbe je odpravila dvom o tolmačenju pojma vozila na motorni pogon.
o globe:
Člen Odstavek Točka Globa Opis kršitve
6 1 1 2.086,46 Pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki organizira vožnje v naravnem okolju.
6 1 2 2.086,46 Pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki organizira kros vožnje po gozdnih ali makadamskih cestah v gozdu.
6 2 208,65 Odgovorna oseba ali fizična oseba, ki stori prekršek po zgoraj navedenih točkah.
7 1 1 40 Fizična oseba, ki vozi, ustavlja ali parkira kolo v naravnem okolju.
7 1 2 40 Fizična oseba, ki parkira kolesa izven vozišča v naravnem okolju.
7 2 1 41,73 Fizična oseba, ki vozi ustavlja ali parkira motorno vozilo v naravnem okolju.
7 2 2 41,73 Fizična oseba, ki parkira motorna vozila izven vozišča v naravnem okolju.
7 2 3 41,73 Fizična oseba, ki organizira kros vožnje po gozdnih ali makadamskih cestah v gozdu.
PROBLEMI PRI NADZORU IN NEKAJ PREDLOGOV ( pobude za spremembo zakonodaje ):
- nizka globa za fizične osebe: 41, 73 EUROV + polovička – nima ne specialne (zoper kršitelja) in ne generalne (vpliv na druge) prevencije in je skoraj enako visoka za kolesarje, kot voznike motornih vozil – potrebno bi bilo bistveno povečanje globe za voznike motornih vozil;
- potrebno bi bilo določiti območja, kjer je vožnja dovoljena pod določenimi pogoji in območja, kjer je to strogo prepovedano;
- potrebna bi bilo predpisati registracijo oz. evidentiranje motorni vozil tudi za vožnjo v naravi (problem pri registriranih v cestnem prometu je tudi velikost registrske tablice – oznake so zelo slabo vidne, kar pri voznikih povzroča občutek »anonimnosti« in s tem prepričanje, da ne bodo kaznovani) in ostale pogoje (npr. taksa za obremenjevanje okolja, posedovanje ustreznega dovoljenja za vožnjo motornega vozila…);
- potrebno bi bilo določiti pravila vožnje na območjih, kjer bi bila vožnja dovoljena (npr. časovne omejitve, prepoved ogrožanja drugih oz. objestnih voženj…);
- potrebno bi bilo predpisati tudi obvezen zaseg in možnost odvzema motornih vozil v nekaterih primerih (npr. neregistrirana vozila, povratništvo…);
- potrebno bi bilo predpisati tudi sankcije za neupoštevanje znakov oz. odredb nadzornikov idr.
S spoštovanjem!
Državni svetnik
Marijan Klemenc, l.r.
- brinovc
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 1690
- Pridružen: 11 Okt 2007, 20:01
- Kraj: za devetimi gorami in desetimi vodami
- Kontakt:
Če se prav spomnim, je omenjena uredba protiustavna. Povzemam iz citata nekega pravnika, ki so ga (oprostite izrazu) razpizdili nasilni iskalci miru v naravi med kolesarjenjem po gozdni cesti (ne vlaki) blizu slovenske prestolnice .
Zato jo je strokovno precedil in ujelo se je na cedilčku marsikaj spornega. Med drugim tudi ta navedba o protiustavnosti.
Pravnik navaja, da je protiustavna zato, ker jo je sprejela le vlada, ni je pa potrdil državni zbor.
Po mojem mišljenju je uredba v določenih delih neživljenska, zlobirana, bolj papežka od papeža in mimo zdrave pameti.
Z nekaj vsebine uredbe se pa strinjam tudi jaz.
LP!
Zato jo je strokovno precedil in ujelo se je na cedilčku marsikaj spornega. Med drugim tudi ta navedba o protiustavnosti.
Pravnik navaja, da je protiustavna zato, ker jo je sprejela le vlada, ni je pa potrdil državni zbor.
Po mojem mišljenju je uredba v določenih delih neživljenska, zlobirana, bolj papežka od papeža in mimo zdrave pameti.
Z nekaj vsebine uredbe se pa strinjam tudi jaz.
LP!