uporaba avtomobilskih olj v ATV

Odgovori
netx
Začetnik
Reactions:
Prispevkov: 5
Pridružen: 23 Okt 2009, 08:57

uporaba avtomobilskih olj v ATV

Odgovor Napisal/-a netx » 23 Okt 2009, 09:09

Pozdravljeni,

forum spremljam že dalj časa in sem na njem dobil že ogromno koristnih informacij. Tu gre zahvala vsem, ki so prisotni na tem forumu.

Imam pa vprašanje v zvezi z uporabo avtomobilskih olj v ATV-ju.
Zakaj naj se ne bi uporabljalo avtomobilskih olj v ATV-jih, na primer znamke SMC Jumbo 302, glede na to, da je motor zasnovan s suho sklopko in je na ta način po zasnovi popolnoma enak vsakemu bencinskemu avtomobilskemu motorju? Res je, da se motor lahko vrti čez 7000 rpm, a se tudi avtomobilski motorji.
Za primer iz izkušenj lahko povem, da se Rotax-ovi 912 80HP ali 100HP motorji v UL letalih vrtijo na 5800 rpm na polni moči in to lahko tudi do 10ur in se za njih že leta uporablja avtomobilsko olje Valvoline Durablend 10W40, ki se je izkazalo kot zelo primerno za tako uporabo.

prosim za komentarje.



Uporabniški avatar
jaka
Mojster
Reactions:
Prispevkov: 7580
Pridružen: 22 Jan 2006, 22:08
Kraj: Ljubljana - Brezovica

Re: uporaba avtomobilskih olj v ATV

Odgovor Napisal/-a jaka » 23 Okt 2009, 09:39

netx napisal/-a: glede na to, da je motor zasnovan s suho sklopko in je na ta način po zasnovi popolnoma enak vsakemu bencinskemu avtomobilskemu motorju.
Dobrodošel netx.
Sklopka pri Jumbo-tu je popolnoma drugačne zasnove, kot sklopka avtomobilskih motorjev.
Navadna mineralna olja pa se v ATV-jih lahko uporablja vendar skoraj vsi proizvajalci predpisujejo uporabo pol-sintetičnih olj (verjamem da vedo zakaj).
In še ena zanimivost Rotaxov. V BMW-jevem F-650 proizvajalec predpisuje uporabo navadnega mineralnega olja v Bombardierjevi Baji z istim agregatom pa uporabo pol-sintetičnih olj.
V vsakem primeru sem tukaj težko "pameten" kaj je prav in kar ne, zato se skoraj vsi držimo nekako "zlate sredine" in uporabljamo pol-sintetiko.



Uporabniški avatar
baron21
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 313
Pridružen: 19 Avg 2007, 07:45
Kraj:: nm
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a baron21 » 23 Okt 2009, 10:02

Jaz sem v sedanjem in prejšnjem atvju skozi menjave in dolivanja zamenjal nekaj olj in prišel do sledečega zaključka:

1. mesto Motul 5100 10W - minimalna poraba skozi povratni vod (slabo uparjanje pri visokih temperaturah), lep in miren tek motorja, lahko vžiganje in tek pri hladnem motorju.

2. mesto Yamalube 5W, namensko Yamahino olje za cross in atv. Enako kot Motul, večja je bila le poraba olja in 80% dražji.

3. mesto Renault Elf 10W za obremenjene avtomobilske motorje. Dokaj velika poraba, motor glasnejši, po 3000km ob menjavi skoraj kot voda.

4. mesto Castrol Magnatec 10W - katastrofa od olja - popolnoma neprimerno za atv. Motor glasen, se zaganja, hladen ugaša, velika poraba olja 0,8 lit/1000km. Izpust po 1000 km, (z dolivanjem že precej novega) - redko, nemastno, sajasto...

Motor obeh atvjev je brez predelav, tovarniške nastavitve uplinjačev razen popravki prostega teka. Enostavno težko verjeti, kaj pomeni pravo olje, vendar preizkušeno.
Zadnjič spremenil baron21, dne 23 Okt 2009, 10:06, skupaj popravljeno 1 krat.



Uporabniški avatar
brinovc
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 1689
Pridružen: 11 Okt 2007, 20:01
Kraj: za devetimi gorami in desetimi vodami
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brinovc » 23 Okt 2009, 10:05

V obleganem Sarajevu so golfi laufali tudi na jedilno olje. Le predno je ratalo olje žaltavo ga je bilo treba zamenjat. Po cca 200 km. Tako tisti, ki so to delali.

Ima Jaka še kako prav. Težko je biti pameten na tem področju.

Največ škode je, če je olja premalo v mašini.

LP!



Uporabniški avatar
hurco
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 1017
Pridružen: 13 Maj 2007, 21:35
Kraj: škofja loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a hurco » 23 Okt 2009, 10:30

Tudi pri meni so naprimer na uradnem servisu tankali oje, 10w 40, od katerega je bila pač ustrezna le ta lastnost, sicer pa je bilo namenjeno tovornjakom. (castrol enduron). Imam pa tudi menjalnik in sklopko v olju. Glede na to, da mislim imeti motor še nekaj časa, bom sedaj uporabljal olje, ki ima dodatke za menjalnik in sklopko, pa če je to samo trgovska fora ali pa ni.



Uporabniški avatar
Civava
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 2941
Pridružen: 25 Feb 2008, 16:16
Kraj: Škofa Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Civava » 23 Okt 2009, 12:01

hurco napisal/-a:Tudi pri meni so naprimer na uradnem servisu tankali oje, 10w 40, od katerega je bila pač ustrezna le ta lastnost, sicer pa je bilo namenjeno tovornjakom. (castrol enduron). Imam pa tudi menjalnik in sklopko v olju. Glede na to, da mislim imeti motor še nekaj časa, bom sedaj uporabljal olje, ki ima dodatke za menjalnik in sklopko, pa če je to samo trgovska fora ali pa ni.
Pa to je žalitev za tvojo rolbo, da ti nekdo natoči olje za tovornjaka :twisted:



Uporabniški avatar
hurco
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 1017
Pridružen: 13 Maj 2007, 21:35
Kraj: škofja loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a hurco » 23 Okt 2009, 13:02

Moja rolba (po izjavi tvoje 4x4 "pravi mercedes") kljub temu olju še vedno rešuje in bo še reševal tvojo najdražjo v konkretnih terenih. :lol:



Uporabniški avatar
Civava
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 2941
Pridružen: 25 Feb 2008, 16:16
Kraj: Škofa Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Civava » 23 Okt 2009, 13:34

Moja je to izjavila samo iz vljudnosti :D



Uporabniški avatar
czy
Obiskovalec
Reactions:
Prispevkov: 1090
Pridružen: 26 Nov 2008, 17:06
Kraj: Mežica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a czy » 29 Okt 2009, 22:02

Jaz sem pri motulu opazil nekoliko večjo porabo kar prej pri Advance ni bilo opazit. Zaradi tega sem se odločil, da bom poizkusil Elf Moto 4hp eco 10w-40



Odgovori