Vožnja prikolice
Vožnja prikolice
Ker so še vedno pomiselki glede vleke prikolice bom probal na kratko kakšno stvar pojasnit Za začetek naj povem, da z B kategorijo lahko vlečeš prikolico težjo od 750kg! Pod nobenim pogojem pa ne sme bit prikolica težja od avtomobila (za B kat).
Nov zakon velja od leta 2011, dosegli pa so ga predvsem lastniki camp prikolic. S tem so tudi dvignili hitrost na 100km/h (balkan ima 80km/h!)
Vleka počitniške prikolice z B kategorijo vozniškega dovoljenja
Zakon o voznikih (56. člen) določa, da lahko voznik z B kategorijo vozniškega dovoljenja vozi skupino vozil (vozilo + prikolica) katere največja dovoljena masa ne presega (NDM - masa vozila + nosilnost vozila + masa prikolice + nosilnost prikolice) 3.500 kg in vozilo poleg sedeža za voznika nima več kot 8 sedežev.
Sedaj pa pozor:
Pomembno dodatno določilo je, da prikolica ne sme posegati v pravila o homologaciji vozil, kar pomeni, da morate pred vleko priklopnika obvezno pogledati omejitve vleke vašega vozila, ki so zapisane v homologaciji vašega vozila v rubriki O-Največja tehnično dovoljena masa priklopnega vozila.
Za policista ni pomembno, da vi s prikolico v danem trenutku ne presegate največje dovoljene mase, ker vozite manj tovora, kot je največja dovoljena nosilnost priklopnika.
Primer: po starem in sedaj po novem zakonu!
Osebni avto mase 1.300 kg, nosilnosti 400 kg, želimo vleči prikolico NDM 1.400 kg
Največja dovoljena masa te skupine vozil je 3.100 kg, vendar NDM masa prikolice presega samo težo vozila. V tem primeru bi po stari razlagi zakona nujno potrebovali kategorijo BE, po novem zakonu, ki tega določila ne pozna več, pa lahko to skupino vozil vozite tudi samo z B kategorijo, a je potrebno upoštevati, da skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil. Se pravi lahko v tem primeru vlečemo prikolico z NDM 1400kg. Problem pa nastane pri težjih vozil npr Navara, katera ima NDM 2800kg. In na takšno mrcino že s 750kg presežeš 3500kg.
To velja za SLO in EU.... na balkanu te niti kaj dosti ne sprašujejo, ponavadi pa E kategorija reši vse težave.
Ne pa pozabit zelo pomembne zadeve pri nalaganju prikolice.
VERTIKALNA obremenitev na kljuki naj bo maximalno 75kg (navara ima recimo 120kg) pa še to pri "taboljših" kljukah. Priporočeno pa je nekje okoli 50kg... ko naložiš, odklopiš in probaš dvignit...Za lažjo kalkulacijo, ženska bi mogla prikolico kar težko dvignit Vsekakor pa ne tudi premalo, da bi zadnji konec dvigovalo kar zna bit zelo pestro.
Če ima kdo kakšno vpr. naj kr napiše
Nov zakon velja od leta 2011, dosegli pa so ga predvsem lastniki camp prikolic. S tem so tudi dvignili hitrost na 100km/h (balkan ima 80km/h!)
Vleka počitniške prikolice z B kategorijo vozniškega dovoljenja
Zakon o voznikih (56. člen) določa, da lahko voznik z B kategorijo vozniškega dovoljenja vozi skupino vozil (vozilo + prikolica) katere največja dovoljena masa ne presega (NDM - masa vozila + nosilnost vozila + masa prikolice + nosilnost prikolice) 3.500 kg in vozilo poleg sedeža za voznika nima več kot 8 sedežev.
Sedaj pa pozor:
Pomembno dodatno določilo je, da prikolica ne sme posegati v pravila o homologaciji vozil, kar pomeni, da morate pred vleko priklopnika obvezno pogledati omejitve vleke vašega vozila, ki so zapisane v homologaciji vašega vozila v rubriki O-Največja tehnično dovoljena masa priklopnega vozila.
Za policista ni pomembno, da vi s prikolico v danem trenutku ne presegate največje dovoljene mase, ker vozite manj tovora, kot je največja dovoljena nosilnost priklopnika.
Primer: po starem in sedaj po novem zakonu!
Osebni avto mase 1.300 kg, nosilnosti 400 kg, želimo vleči prikolico NDM 1.400 kg
Največja dovoljena masa te skupine vozil je 3.100 kg, vendar NDM masa prikolice presega samo težo vozila. V tem primeru bi po stari razlagi zakona nujno potrebovali kategorijo BE, po novem zakonu, ki tega določila ne pozna več, pa lahko to skupino vozil vozite tudi samo z B kategorijo, a je potrebno upoštevati, da skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil. Se pravi lahko v tem primeru vlečemo prikolico z NDM 1400kg. Problem pa nastane pri težjih vozil npr Navara, katera ima NDM 2800kg. In na takšno mrcino že s 750kg presežeš 3500kg.
To velja za SLO in EU.... na balkanu te niti kaj dosti ne sprašujejo, ponavadi pa E kategorija reši vse težave.
Ne pa pozabit zelo pomembne zadeve pri nalaganju prikolice.
VERTIKALNA obremenitev na kljuki naj bo maximalno 75kg (navara ima recimo 120kg) pa še to pri "taboljših" kljukah. Priporočeno pa je nekje okoli 50kg... ko naložiš, odklopiš in probaš dvignit...Za lažjo kalkulacijo, ženska bi mogla prikolico kar težko dvignit Vsekakor pa ne tudi premalo, da bi zadnji konec dvigovalo kar zna bit zelo pestro.
Če ima kdo kakšno vpr. naj kr napiše
2011 Shineray 300 xy hitro prodan..
2012 Can Am outy 800r max..... bo kr nekaj časa ostal...
2012 Can Am outy 800r max..... bo kr nekaj časa ostal...
- BIF
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 3643
- Pridružen: 15 Jan 2010, 19:24
- Kraj: http://goeasttour.com/
- Kontakt:
Re: Vožnja prikolice
Dejstvo je da so ti zakoni kot mnogi drugi neživljenski.
Oseben primer: Imam Pthfinderja z skupno dovoljeno maso 2.800 kg. V homologacijskem kartončku je dovoljena vleka 3.000 kg. prikolice z naletno zavoro.
In po kretenskem zakonu (pa mislim da v EU ni ravno takšen), kot ga imamo, lahko jaz z mojim avtom, ki ima še en kup nekih ABS-ov, EBD-jev EPS-ov in kaj vek kakšnih še vse je**** es-ov na koncu, vlečem prikolico, ki ima manj kot 750 kg. sicer presegam skupno maso 3,5T in mi B kategorija ne zadostuje.
Nekdo, ki pa ima recimo poceničen avto star 15 let brez ABS-a in vozilo tehta 1,3T vleče 1T težko prikolico in ima zavorno pot od Lendave do Kopra z B kategorijo.....kretenska država z svojimi uradniki!
Oseben primer: Imam Pthfinderja z skupno dovoljeno maso 2.800 kg. V homologacijskem kartončku je dovoljena vleka 3.000 kg. prikolice z naletno zavoro.
In po kretenskem zakonu (pa mislim da v EU ni ravno takšen), kot ga imamo, lahko jaz z mojim avtom, ki ima še en kup nekih ABS-ov, EBD-jev EPS-ov in kaj vek kakšnih še vse je**** es-ov na koncu, vlečem prikolico, ki ima manj kot 750 kg. sicer presegam skupno maso 3,5T in mi B kategorija ne zadostuje.
Nekdo, ki pa ima recimo poceničen avto star 15 let brez ABS-a in vozilo tehta 1,3T vleče 1T težko prikolico in ima zavorno pot od Lendave do Kopra z B kategorijo.....kretenska država z svojimi uradniki!
Re: Vožnja prikolice
Imaš popolnoma prav. Bolj glupo skoraj ne bi moglo bit.... S takšnim avtom bi brez enega problema lahko vlekel 1500kg zadaj in nebi "čutil". Z malo škatlico pa zna to bit kar avantura.
2011 Shineray 300 xy hitro prodan..
2012 Can Am outy 800r max..... bo kr nekaj časa ostal...
2012 Can Am outy 800r max..... bo kr nekaj časa ostal...
- Civava
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 2941
- Pridružen: 25 Feb 2008, 16:16
- Kraj: Škofa Loka
- Kontakt:
Re: Vožnja prikolice
Saj lahko zvoziš tistih 9 ur pa ti vpišejo eno kodo potem lahko voziš do 4250kg skupne teže.
- BIF
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 3643
- Pridružen: 15 Jan 2010, 19:24
- Kraj: http://goeasttour.com/
- Kontakt:
Re: Vožnja prikolice
Naj se lepo jeb*** z 9-imi urami. Opet so si izmislili neko polovično kategorijo, da te lupijo. Boli me ku***..pač me naj dobijo za tistih 50kg čez mejo dovoljenega.
Re: Vožnja prikolice
seveda, treba lupat...
2011 Shineray 300 xy hitro prodan..
2012 Can Am outy 800r max..... bo kr nekaj časa ostal...
2012 Can Am outy 800r max..... bo kr nekaj časa ostal...
- Civava
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 2941
- Pridružen: 25 Feb 2008, 16:16
- Kraj: Škofa Loka
- Kontakt:
Re: Vožnja prikolice
Tako je kdo bo pa zastopil vsa tista čreva iz zakonov. Zakon morabiti preprost in jasen in z njegovim branjem in razumevanjem le tega se moraš zamuditi ravno toliko , kot potrebuješ za priklop prikolice. Vsakemu , ki ima še kaj drugega med ušesi kot nitko je jasno , da z eno tono teškim avto ne gre voziti 2 toni težke prikolice pa naj piše v papirjih kar hoče.BIF napisal/-a:Naj se lepo jeb*** z 9-imi urami. Opet so si izmislili neko polovično kategorijo, da te lupijo. Boli me ku***..pač me naj dobijo za tistih 50kg čez mejo dovoljenega.
- BIF
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 3643
- Pridružen: 15 Jan 2010, 19:24
- Kraj: http://goeasttour.com/
- Kontakt:
Re: Vožnja prikolice
Ampak pri nas lahko.
Ne moreš pa z 2,8T vozit 1T težko prikolico...ker 5 vreč cementa več....to že rabiš najmanj E kategorijo....
Ne moreš pa z 2,8T vozit 1T težko prikolico...ker 5 vreč cementa več....to že rabiš najmanj E kategorijo....
Re: Vožnja prikolice
Pa saj ne vem če sploh tehtajo te naše prikolice od osebnih avtov.Jaz ne poznam nikogar,ki bi mu jo.
Jaz jo naložim kolikor rabim,in dokler se ne buni torzija in policija bo tako.
Jaz jo naložim kolikor rabim,in dokler se ne buni torzija in policija bo tako.
- BIF
- Obiskovalec
- Reactions:
- Prispevkov: 3643
- Pridružen: 15 Jan 2010, 19:24
- Kraj: http://goeasttour.com/
- Kontakt:
Re: Vožnja prikolice
Saj ne rabijo tehtat...pogledajo papirje in ploščice na prikolici, vzamejo kalkulator (na pamet ne znajo računat) seštejejo
in to je to. Potem pogledajo kategorijo izpita in te pokasirajo ali pa ne!
in to je to. Potem pogledajo kategorijo izpita in te pokasirajo ali pa ne!
Re: Vožnja prikolice
Ali je kdo seznanjen kako je z naročilom druge tablice za štirkolesnik ?
Oz ali ima kdo na forumu drugo registersko tablico velikosti za osebna vozila.
Kratka moja zgodba
Spodaj slika kjer sem bil ves navdušen, da sem uspel priti do druge registerske tablica (res, da po kar nekaj klicih na razne centre kateri imajo registracije vozil ) za prikolico sedaj pa so m javili, da tablice sploh ni možno aktivirati (sedaj moram vrniti tablico ) in da lahko naročim samo tablco velikosti katero imam na štirikolesniku kvadratno obliko . Kam hudiča jo naj namestim.... .
Ali je kje kakšna lastnik, da ima že taki tablici kot na sliki razen mene samo za določen čas
Oz ali ima kdo na forumu drugo registersko tablico velikosti za osebna vozila.
Kratka moja zgodba
Spodaj slika kjer sem bil ves navdušen, da sem uspel priti do druge registerske tablica (res, da po kar nekaj klicih na razne centre kateri imajo registracije vozil ) za prikolico sedaj pa so m javili, da tablice sploh ni možno aktivirati (sedaj moram vrniti tablico ) in da lahko naročim samo tablco velikosti katero imam na štirikolesniku kvadratno obliko . Kam hudiča jo naj namestim.... .
Ali je kje kakšna lastnik, da ima že taki tablici kot na sliki razen mene samo za določen čas
Re: Vožnja prikolice
Mission impossible..... teza atv in skupna teza prikolice in tovora........lahko peljes na prikolici samo prazno koverto.
Sm imel podobno zgodbo pred 1 letom.....zal
Sm imel podobno zgodbo pred 1 letom.....zal
Re: Vožnja prikolice
Tukaj imam še fore dobrih 50 kg tako, da lahko peljem paket papirja :borke napisal/-a:Mission impossible..... teza atv in skupna teza prikolice in tovora........lahko peljes na prikolici samo prazno koverto.
Sm imel podobno zgodbo pred 1 letom.....zal
Re: Vožnja prikolice
Tukaj sem pozabil dopisat, da je tablica doma in da se bo vozilo prikolice katera bo doma na voljo ... je pa tablica iste velikosti kot jo ima že sam štirikolesnik.
Rabim samo si še čas vzet, da se zmontira en nosilec za elektriko in napelje elektriko in je igrača pripravljena za na cesto
Rabim samo si še čas vzet, da se zmontira en nosilec za elektriko in napelje elektriko in je igrača pripravljena za na cesto
Re: Vožnja prikolice
Je pa zanimivo da omenjenih ATV oziroma štirikolesnikov s prikolicami pri nas ni zaslediti v prometu, temveč bolj v gozdovih in na poljih
Re: Vožnja prikolice
Zato ker ne moraš peljat skoraj nič glede na dovoljeno skupno maso
Poslano z mojega BLA-L29 z uporabo Tapatalk
Poslano z mojega BLA-L29 z uporabo Tapatalk
Re: Vožnja prikolice
Ja, praktično neuporabno.
Pri nas bi morali biti te zakoni s prikolicami in tovori bolj humani oziroma življenski.
Z Tomos mopedi smo prevlekli in prepeljali vse možno ; šel sem s šotorsko prikolico Adria na obalo brez težav, danes pa bi imel same težave
Pri nas bi morali biti te zakoni s prikolicami in tovori bolj humani oziroma življenski.
Z Tomos mopedi smo prevlekli in prepeljali vse možno ; šel sem s šotorsko prikolico Adria na obalo brez težav, danes pa bi imel same težave
Re: Vožnja prikolice
To sicer sodi v lovsko tematiko, ampak vprašanje kako bi s tem lahko peljal po cesti...
Sem videl danes lep primer, kako je šel eden od njih s prikolico in ker ni šel izven naselja več kot 60km/h, imel je naloženo seno, so ga začeli nasilno prehitevati ter bili živčni ; verjetno poznate take primere pri ostalih udeležencih ....
Omenjeno je res za silo, če ni drugega in bolj primerno za vožnjo oziroma vleko izven ceste
V tujini imajo to lepo rešeno in ni takšne diskriminacije teh delovnih vozil
Sem videl danes lep primer, kako je šel eden od njih s prikolico in ker ni šel izven naselja več kot 60km/h, imel je naloženo seno, so ga začeli nasilno prehitevati ter bili živčni ; verjetno poznate take primere pri ostalih udeležencih ....
Omenjeno je res za silo, če ni drugega in bolj primerno za vožnjo oziroma vleko izven ceste
V tujini imajo to lepo rešeno in ni takšne diskriminacije teh delovnih vozil
Re: Vožnja prikolice
Štirikolesnik mora biti za to registriran kot traktor in imeti homologirano vlečno napravo. Nekateri (outlander) imajo tudi do 750 kg za prikolico z zavorami.
Re: Vožnja prikolice
Ja, jih kar nekaj poznam, ki so registrirani kot traktorji.
A potem so vozni samo z F kategorijo ali tudi z B ?
A potem so vozni samo z F kategorijo ali tudi z B ?
Re: Vožnja prikolice
Ne bo držalo!!!!
Torej prikolica z tovorom 2x presega dovoljeno maso vlečnega vozila.
Pri tem pa pozor! V homologaciji piše kakšno maso je dovoljeno vleči z določenim vozilom. Če tega ni v homologaciji pomeni, da vozilo ni namenjeno vleki prikolice. Lahk vlečeš, samo dobiti te ne smejo
Drugo je pa VARNOST. Ni ga boga, ni ga voznika, da ustavi 2x težjo prikolico z tovorom od vlečnega vozila, ko gre kaj narobe.
Vprašajte se, kako trpi zadnja prema ob takšnih obremenitvah. Vsaj prej primerjajte kako je izdelan zadnji del avta in zadnji del ATVja. Razlika je kar konkretna.